پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205165
درباره 400 واحد از 450 واحد تعطيل شده استان: اينها توليد کننده نبودند، دنبال مزايا بودند
تاریخ انتشار : 1395/03/19 11:46:05
نمایش : 1433
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با اذعان به تعطيلي 450 واحد توليدي در استان، عنوان مي کند که از اين تعداد، بيش از 400 واحد، اصلا توليد کننده نبوده اند و صرفا آمده بودند تا از مزاياي موجود بهره مند شوند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز، سيدنعيم امامي رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در نشست خبري با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاري ستاد تسهيل از ارديبهشت ماه سال گذشته،اظهار کرد: اين ستاد تواست تاکنون موفق به رفع مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي بسياري در استان شده‌ و تا پايان سال جاري ۵۰ واحد نيمه فعال و تعطيل راه‌اندازي مي‌شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: از ارديبهشت ماه سال گذشته با فعال شدن ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در استان اين ستاد ۱۴۷ مصوبه براي رفع مشکلات واحدهاي توليدي داشته که ۶۴ مصوبه آن کاملا اجرا شده و ۸۳ مصوبه نيز در دست اجراست.

امامي تصريح کرد: بر اساس بررسي هاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان، ۴.۷ درصد مشکلات واحدهاي توليدي وصنعتي استان کمبود سرمايه در گردش، شش دهم درصد نبود سرمايه ثابت، ۴۶ درصد مشکلات تقسيط بدهي بانکي، ۴.۷ درصد مشکلات مربوط به تامين اجتماعي، هفت درصد مشکلات مالياتي و ۳۷ درصد مشکلات مربوط به امور زيرساختي و بدهي به دستگاه هاي خدمات رسان آب، برق و گاز است.

امامي افزايش هزينه‌هاي توليد، نبود بازار مناسب و کاهش صادرات از عمده‌ترين مشکلات واحدهاي صنعتي استان دانست و افزود: ۳۷ درصد مشکلات واحدهاي صنعتي مربوط به زيرساخت‌ها، هفت درصد مربوط به ماليات و ۴.۷ درصد مربوط به تامين اجتماعي است.

وي تصريح کرد: با سرمايه گذاران ۴۵۰ واحد توليدي و صنعتي تعطيل شده در استان جلسات متعددي برگزار شده که سرمايه گذاران ۴۰۰ واحد اعلام کرده اند تمايل به بازگشت به چرخه توليد ندارند.

امامي افزود: بزودي وضعيت اين ۴۰۰ واحد تعيين تکليف و زمين واگذاري به اين گونه سرمايه گذاران بازپس گرفته شده و به شهرک هاي صنعتي تحويل مي شود.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصريح کرد: واحدهاي توليدي و صنعتي موجود در چهارمحال وبختياري کارگاه توليدي محسوب مي شوند و تنها ۱۴ واحد فعال بزرگ با اشتغال بيش از يکصد نفر در اين استان وجود دارد.

امامي با بيان اينکه يکهزار و ۲۲۸ واحد توليدي و صنعتي در چهارمحال و بختياري وجود دارد، گفت: از اين تعداد، ۱۴ واحد صنعتي بزرگ نيز تعطيل شده است.

به گفته وي، در راستاي تحقق شعار امسال، ۲۹۰ واحد تعطيل و نيمه تعطيل توليدي و صنعتي استان در صورت تخصيص چهار هزار ميليارد ريال اعتبار، فعاليت مجدد خود را از سر مي گيرد.

امامي افزود: پيش بيني مي شود امسال ۵۰ طرح توليدي و صنعتي با پيشرفت فيزيکي بالاي ۶۰ درصد در استان در صورت تخصيص اعتبار تا پايان سال بهره برداري شود.

وي کارخانه توليد چادر مشکي، فولاد چهارمحال، واحد ورق پوشش دار تاراز، طرح پرتودهي گاما و شهرک آب معدني را از مهمترين طرح هاي با پيشرفت فيزيکي بالاي استان برشمرد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري با بيان اينکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نيازمند کمک فکري اشخاص حقيقي، گروه هاي سياسي و تشکل هاي خصوصي است، گفت: گروه هاي سياسي که حامي دولت هستند براي فعال تر شدن چرخ صنعت در استان کمک فکري ارائه دهند.

وي با بيان اينکه هم اينک تنها مغز صنعت در استان کار مي کند و دست هاي آن براي حرکت با قوانين دست و پاگير بخصوص در حوزه مالي بسته شده است؛ خاطر نشان کرد: سازگار نبودن قوانين بانکي با شرايط کشور از ديگر مشکلات واحدهاي صنعتي است.

امامي عدم بازار مناسب و اتمام ذخيره اقتصادي را عامل غير فعال بودن نيمي از معادن عنوان کرد.

وي از راه‌اندازي پنج معدن در حمزه‌علي و پنج معدن در جونقان تا پايان امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازي اين معادن زمينه اشتغال ۱۵۶ نفر فراهم مي‌شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html